PROGRAM

Translate

De ce scoate masina fum?

 Fumul la masina, alb, albastru,negru, cauze.

Masina scoate fum

        Cineva ma intrebase daca nu are o problema la masina. Era stresat ca sunt dusi segmentii. L-am linistit si m-am gandit sa scriu articolul acesta, despre fumul mult alb la pornire sau cand masina scoate mult fum negru sau fum albastru, albastrui sau gri. Diferentele sunt esentiale. Culoarea fumului, mirosul, durata, densitatea, toate pot indica cauze total diferite. Exista o garmada de mituri si idei gresite despre ce inseamna fumul exagerat la esapament.

              FUMUL ALB:    -Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala. (ca o nota, pentru cine nu stie, vaporii de apa, aburul, este invizibil nu alb. Albul este dat de picaturile fine care au condensat deja in abur.)
   -Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
   Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
  Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
    -Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
    -La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
    -De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.


Remediu: se foloseste aditivi speciali pentru a opri scurgerile antigel si ulei in camera de arderi .Acesta duce la costuri scazute fata de service-uri care te pune sa schimbi tot ,dar atentie pe piata au aparut multe firme cu aditivi contrafacuti sau de slaba calitate ,chiar si firme renumite (sau poate sunt contrafacute) au inceput sa bage pe piata noastra produse de slaba calitate eu am testat si am vazut,efectele mult sub asteptari.

 Reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru


             FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere.  Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.


Dupa o testare rapida cu  Diagnoza Auto Tester citire senzori presiune,aer admisie/evacuare,Boost/presiune in camera de ardere.

Remediere:In functie de tip motor benzina/motorina, Km la bord a masinii, se stabileste tip de ulei/vascozitate si suplimentat cu un aditiv bun,pentru refacere camera de ardere si segmenti .Aditivi pe baza de particule care se depun pe elementele motorului.

   Motorul devine silentios,nu consuma ulei exagerat,eviti scurgeri de ulei in aspiratia motorului,gen: infunda EGR ,supape PVC.clapeta aer, senzorul MAF(Debit Aer) ,Infunda senzorii pe Catalizator/Filtru Particule,Intr-un cuvant,functioneaza motorul rau.

 Reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje

FUMUL NEGRU:

Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo,senzori murdari etc.



Recomandari: Masina trebuie bagata pe un Tester Service cu functie avansata de analiza a motorului in timp real si bine inteles cineva sa stie sa citesca acei parametri dati de senzorii motorului.In functie de rezultat :
  -Se curata admisia motor.
  -Se curata injectoarele ,o solutiee rapida si eficienta aditiv in carburant Atentie acestia difera in functie de ce rezultat avem pe Diagnoza Auto Tester 
   -Alimentare cu un carburant de calitate

FUMUL GRI sau GRI-ALBICIOS 

Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana. La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.Remediere: membrana sparta la modulatorul de vaccum – schimbat modulatorul

Va pot ajuta sa scapati de probleme,la costuri scazute. Sunati:

         TEL: 0724256486  Ma pot deplasa  la domiciului in Barlad.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Trimiteți un comentariu

AdBlock Detected!

Our website is made possible by displaying ads to our visitors. Please supporting our website.